Hver kommune har ansvaret for implementeringen af Aula på kommunens skoler og daginstitutioner.
Aula’s implementering koordineres af:
Overordnet projektleder: |
Vibeke Kahl, vkas@syddjurs.dk |
Teknisk projektleder: |
Lone Smedegaard Krings, lsk@syddjurs.dk |
Organisatorisk projektleder: |
Niels Ulrik H. Hammer,niham@syddjurs.dk |
Lærer og IT-vejleder: |
Jakob Matras, jako4761@syddjurs.dk |
Projektlederne skal fokusere på planlægning og styring af tid, ressourcer og kvalitet i implementeringen. Den overordnede projektleder skal koordinere kommunens opgaver med Netcompany.
Ledere i den enkelte institution og centralt i kommunen skal fokusere på at lede medarbejdere, processer og værktøjer gennem den forandring, som implementeringen medfører.
Administratorer varetager administrative opgaver og kommunens opsætning i Aula. De har derfor særlige brugerrettigheder i Aula. De har også kontakten med Netcompanys service desk. Opgaverne kan deles ud på forskellige personer, der varetager forskellige områder, såsom:
Dette koordinerer administratorerne selv.
Decentrale administrative superbrugere varetager administration og opsætning af Aula på de enkelte skoler og dagtilbud og de har dermed særlig brugerrettigheder i Aula. Opgaverne kan deles ud på forskellige personer, der varetager forskellige områder såsom:
Dette koordinerer de decentrale administrative superbrugere på skolerne selv
Decentrale pædagogiske superbrugere varetager support af Aulas brugere og sikrer at medarbejderne på skolerne og daginstitutionerne er uddannet i brugen af Aula.